Son zamanlar bir sıra şəxslər öz yeni bəyanatları ilə 14
əsrlik İslam ümmətinin illərdir yekdil olaraq qəbul etdiyi hökmləri rədd edir,
buna “bidət” adı verirlər. Bu “bəyanatlar” əsasən Quran oxuyub, namaz qılıb,
zikr edib və s. ibadətləri icra etməklə onun savabını ölü şəxsə bağışlamaqla
bağlıdır. Özlərini əhli sünnətə aid edən bu şəxslər Əhli-beyt şiələrinin bu əməlini
pisləyir, hətta irəliyə gedərək “şirk” adlandırırlar. Lakin əslində sünnilər
heç də bu əməli rədd etməmişlər. Bunu sübut etmək üçün məşhur əhli-sünnə alimi
İbn Həcər əl-Əsqalaninin (1372-1449) “Qəbir aləmi” adlı əsərinə müraciət edib,
kiçik bir təhqiqat apardım. Kitabda bir qayda olaraq bərzəx həyatı ilə bağlı
olan suallara cavab verilir. Bu kitabda 3-cü sualda belə vurğulanır:
“Ölü üçün sədəqə vermə, qul azad etmə, qurban kəsmə və vəqf
olaraq bir şey bağışlamanın savabı ölüyə çatırmı?
Cavab: Əhli-sünnət alimlərinin əksəriyyəti hesab
etmişlər ki, ölü üçün sədəqə verməyin savabı ölüyə çatır və ona fayda verir.
Bidətçilərdən bəziləri əhli sünnədən ayrıldılar və belə dedilər: “Ölən şəxs
üçün öz etdiyindən başqa heç nə fayda verməz”.
Həmçinin ölü üçün sədəqənin
faydalı olması səhih hədislərlə sabitdir. Bununla əlaqəli hökmlər Buxari və
Müslimdə göstərilib.Hətta Müslimdə İbn
Mübarəkdən nəql olunan rəvayətdə deyilir ki, bu barədə ixtilaf yoxdur.
Ölü üçün edilən digər
əməllərdən: qul azadı, qurban yaxud da vəqf də sədəqə kimidir və fayda
baxımından sədəqə ilə fərqi yoxdur.
Elə alimin verdiyi cavabdan görünür ki, həqiqətən belə
iddialar edən şəxs əhli sünnədən çıxmışdır və bidətçidir. Həmin sualın cavabında
İbn Həcər vurğulayır:
Əhli sünnət alimləri
bədənlə yerinə yetirilən ibadətlər mövzusunda ixtilaf etmişlər. Sələfdən və hənəfilərdən
bəziləri Əhməd ibn Hənbəldən gələn bir rəvayətə əsaslanaraq ölü üçün yerinə
yetirilən ibadətlərin ölüyə fayda verməsinin səhih olduğunu təsdiq ediblər.
Buxari və Müslimdə
Aişədən gələn hədisdə Peyğəmbər (s) belə buyurmuşdur: “Kim üzərində oruc
borcu olaraq ölərsə vəlisi onun borcunu tutsun”. İbn Abbasdan gələn rəvayətdə isə deyilir: Peyğəmbərin
(s) hüzuruna bir şəxs gəldi və dedi: “Rəsulullah, mənim anam bir aylıq oruc
borcuyla öldü, mən onun orucunu tutummu?”. Peyğəmbər (s) buyurdu: “Bəli, qəza
et” (əl-Kafü əş-Şafi fi təhric əhadisil-kəşşaf).
İbn Həcər hətta bütün mətləbləri açıqlamaq üçün digər əhli
sünnə alimlərinin fitvalarını da dəlil kimi göstərmişdir: İbn Həmdən əl-Hənbəli “Rəayə” adlı kitabında ölüyə fayda versin deyə
Allaha yaxınlaşmaq üçün edilən bütün əməllərin ölüyə fayda verəcəyini
açıqlamışdır. Bu əməl istər maddi olsun, istər bədəni, fərqi yoxdur. Sədəqə,
qul azadı, Quran oxuma, həcc, namaz kimi bütün əməllərin ölüyə fayda verəcəyi
deyilmişdir.
Bu məqamdə İbn Həcər “Səhih” kitablarından bu hədisi
sitat gətirir: Əbu Qətadə bir şəxsin iki
dinarlıq borcuna zamin oldu. Daha sonra zamin olduğu o şəxs öldükdə Əbu Qətadə
ona aid borcu ödədikdə Peyğəmbər (s) buyurdu: “Bax indi onun dərisinə sərinlik
verdin”.
İbn Həcərin bərzəx aləmi ilə bağlı 4-cü sualı belə olur:
Quran oxumağın savabı ölüyə çatırmı?
Cavab:
Mən bu məsələdə Hənbəli məzhəbinin hökmünü üstün tuturam: Oxuyan şəxs ölü üçün
niyyət edib oxumağa başlayanda Quran ölüyə fayda verir və savabı da ona çatır.
Məqaləni bu yerdə sonlamaq məncə daha da məqsədə
uyğundur. Göründüyü kimi hər hansı bir gözəl əməli yerinə yetirib ölüyə
bağışlamaq mümkündür. Bütün bunlar göstərir ki, bu barədə İslam məzhəbləri
arasında ixtilaf yoxdur. Bir neçə radikal qruplaşmanın fikri isə 14 əsrlik icma
üçün maraqlı olmamalıdır.